vrijdag 25 oktober 2013

Deense lapjes

Toen wij enkele jaren geleden Zweden bezochten zijn we uiteraard ook door Denemarken gekomen. Op de terugweg heb ik daar ook een hele leuke quiltwinkel bezocht; http://www.patchwork-butikken.dk/ en ook daar natuurlijk wat lapjes gekocht.  Vorig jaar daar eens een tafellopertje voor ontworpen, maar ik ben dus niet verder gekomen dan maar vier blokjes. Het werd me toch te donker.  Die onafgewerkte lapjes staan dus wel leuk in een dienbladje, maar wat ik nu verder met die lapjes moet?  Komt vast nog wel eens....ooit...

Ik had in februari toch al eens aangekondigd dat ik van die leuke charm-packs gekocht had. (Die van begin vorige week heette trouwens Marmelade). Dit setje kwam van de serie Flirt. Dat was in de tijd dat ik kennismaakte met Camelot cirkels en King George cirkels. Dus nadat ikzelf wat ontworpen had kregen mijn cirkels de naam "Tristan en Isolde".  Daarop zijn die hartjes immers prima van toepassing. Ik kan nog twee cirkels maken (2 packs gekocht) en dan zal ik eens bedenken hoe ik die cirkels aan elkaar ga krijgen.

En vorige week hebben we een heerlijke rondreis door Turkije gemaakt. Veel gezien, veel in de bus gezeten, dus ook veel aan mijn "Travelling around" gewerkt. Het was alweer even geleden, maar hij is weer een flink stuk gegroeid.

Oooh, de koude dagen komen er weer aan....dat is quilt-tijd. Ik heb alweer een heel schema opgezet om aan een heleboel werkjes ook echt te gaan werken. Dat werkte prima voor mij in 2012 en dit jaar is er zonder zo'n schema de klad ingekomen.  Maar met de vullingen en achterkantstoffen in huis en de ontwerpen voor die achterkanten klaar, is het nu zaak om ook daadwerkelijk die Antieke Bloemenquilt en de Sterrenquilt van een achterkant te voorzien en te gaan quilten. Wie weet, blijft er deze winter zelfs nog wat tijd over om de SBS-quilt te gaan sandwichen. Die ligt ook nog steeds braaf te wachten.

En ondertussen gaan we gewoon door met nieuwe projectjes starten, niet alleen kleine maar ook een lekkere grote.... (nu ik erover nadenk, zelfs meer dan één grote), dat nieuwtje komt van zelf ook nog een keer langs....

Hebben jullie daar nou ook zo'n last van, dat borrelen om leuke nieuwe dingen te gaan maken, en veel te weinig tijd? Vast wel.

Jullie ook succes met het inplannen van werkjes die anders maar blijven liggen.
Groetsels,
Spirit




Geen opmerkingen:

Een reactie posten