maandag 21 oktober 2013

Effe bijkletsen

Tjee, da's lang geleden.  Niet dat ik niets te vertellen had, of te showen, maar op één of andere manier kwam het er maar niet van om te bloggen. Gewoon maar eens wat fotootjes van waar ik de afgelopen zomer dan mee bezig ben geweest, om het ijs weer te breken.

 
Ik kom inmiddels regelmatig bij Fat Quarters in de Betuwe, van Willeke en toen daar in het hele vroege voorjaar van die heerlijk vrolijke Charm packs binnenkwamen, was ik meteen verkocht. (En die charm packs ook [:D]). Ik ben de naam van de stofserie inmiddels vergeten, maar met twee packs en lichtgroene achtergrond stof heb ik bovenstaande quilt gemaakt. Heerlijk om onder te kruipen bij de koelere zomerdagen.   In het begin van mijn quilt "carriere" *ahum*, heb ik eens een flinke lap van Kaffe Fassett gekocht. Maar eigenlijk was hij te zoet naar mijn smaak. Hij bleek dus perfect als achterkant te kunnen dienen. En daarmee was mijn quilt "Lentekriebels" dus helemaal compleet.


En dan nog maar een zomerquilt om de lapjes in de kast op te maken. Ooit eens in Amerika stof gekocht van theekopjes, kippen, ontbijtpaneeltjes en dat allemaal in lekker fris blauw-wit. Tja, dat werd dus paneeltjes lossnijden, de nodige witte en blauwe restjes erbij zoeken, dat gekke gele lapje  voor de hoekjes erbij, dan ben ik dat ook kwijt, en het enige wat er nog bijgekocht moest worden is een gedeelte voor de achterzijde.  En daarbij is er weer zo'n lekkere zomerse quilt klaar. "Tuinontbijt".

Nu nog de rust vinden om inderdaad op mijn gemakkie in de tuin te ontbijten......


Oh ja, nog een vraagje van een leidster van de dinsdagavond welpen voor zij op zomerkamp gingen. Aan de ouders wordt namelijk altijd gevraagd of zij de kinderen tijdens het kamp een kaartje willen sturen. (En natuurlijk opa en oma, de buren enz) Die kids vinden het natuurlijk hartstikke leuk om post te krijgen als zij een weekje weg zijn. Maar de postzak van hen was kapot. Zou ik misschien iets nieuws kunnen maken?

En, is 't ie leuk geworden? Zwart geel zijn de kleuren van 's-Hertogenbosch en ook van Sc. Lucas, vandaar die "Maya de Bij"-zakjes.  Eronder heb ik van schoolbordstof labeltjes gemaakt, zodat daar leuk de namen opgezet kunnen worden. In het envelopje helemaal bovenaan  kunnen dan de krijtjes bewaard worden. Als quiltster zijnde heb ik er natuurlijk een mooie afgewerkte achterkant aangezet, zodat je niet tegen al die naadjes aan zit te kijken en daarmee kon ik dan ook een lekkere brede tunnel creeëren, zodat het geheeltje zelfs aan een boomtak kan komen te hangen. Echt scouts-proof dus.

Zo de kop is er weer af, er volgen echt nog meer zomernieuwtjes.

Met de weersverwachtingen van de komende week kunnen we zelfs nu nog nazomeren, heerlijk toch?

Veel na-na-zomerplezier dus.
Groetsels
Spirit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten