vrijdag 15 november 2013

Eindelijk weer iets om te quilten

Tijdje terug bij Fat Quarters prachtige achterkant stof gekocht. Eigenlijk bedoeld voor mijn Antieke Bloemen quilt, maar thuisgekomen bleek hij nog mooier te kleuren bij die Sterrenquilt, die ook al zo lang klaar ligt. Voor die laatste moet ik echter nog enkele achterkant blokken maken. Tja, da's iets van mij, geen gewone achterkant, maar ook iets leuks om te zien.

Voor mijn Antieke Bloemen dus maar naar Serendipity in Tilburg. Ze had weliswaar niet de achterkant stof die ik in mijn hoofd had, maar uiteindelijk ging ik met leuke bijpassende stof naar huis en samen met de restjes is daar weer een hele leuke achterkant uitgekomen.  Sandwichen dus maar en hè hè, eindelijk weer een quilt in mijn hoekje om zo lekker tijdens het tv kijken aan te werken.  En voor tijd dat ik wel wil werken maar er niets te kijken valt, ben ik maar weer aan de serie McLeod's Daughters begonnen. Kijkt lekker ontspannen weg en als je de serie voor de derde keer bekijkt is het niet erg als je eens wat mist.

Afgelopen zomer uiteraard ook niet stil gezeten. In het voorjaar heb ik een prachtige Jellyroll bij Fat Quarters  gekocht. Eerst heeft hij heel lang in de kast gelegen, gewoon om zomaar van te genieten en uiteindelijk heb ik er hele leuke blokken van gemaakt. Omdat ik nog wel andere quilts onderhanden heb, heb ik de blokken zolang op een laken op mijn hobbykamer geprikt. Kan ik er in ieder geval al van genieten.

En weet je wat ik van de zomer in Groningen heb gekocht?  Hele felle kleuren om een quilt te gaan maken met diverse Mariniers kompassen. Dat vind ik zulke mooie patronen en ik denk dat het met die felle kleuren geweldig zal uitkomen. Eerst maar eens een mooi patroon gaan ontwerpen.

Maar eerst heb ik nog iets heel anders onderhanden. Wat? Dat laat ik een volgende keer wel weer zien. Het is in ieder geval een winterquilt, maar die zal sowieso niet voor de winter van 15/16 af zijn.  Maar zo leuk......

Jullie in ieder geval ook veel plezier met nieuwe ideeën uitwerken.
Groetsels,
Spirit





Geen opmerkingen:

Een reactie posten