maandag 6 augustus 2018

Travelling around

Zo dat is lang geleden.  Jaren terug is er een beginnetje gemaakt met "merry go round" lapjes.

Omdat dat zo'n leuk project was voor de restlapjes en ik dat met de hand kon doen, ben ik daar aan begonnen tijdens onze rondreis in het zuiden van Zweden. Vuur bezocht daar toen (2011) de World Jamboree en wij combineerden toen onze rondreis met een bezoek daar. Als bijrijder heb je dan ook iets omhanden en kun je toch nog wat rondkijken en kletsen.  Mijn project kreeg daardoor al snel de naam "Travelling around", want tijdens iedere vakantie, Schotland, Frankrijk, Turkije, Ijsland, Marokko en andere uitstapjes in Nederland werd er gestaag verder aan gewerkt. Met dit als resultaat.... taddaaaaaa



Eind van de week gaan we (weer) op vakantie, met de vouwwagen. en jawel, dan mag hij dus mee, maar nu om te gebruiken.

Afgelopen maand mijn project maar net op tijd gehaald. En weet je waarom? Zoals al eerder laten weten, waren we een weekje in Friesland. En laat ik daar nu mijn handwerkboek per ongeluk achterlaten. En dat terwijl ik nog een derde blokje te maken had. Ik had gelukkig nog een kopie van de patronen thuis liggen. Niet van allemaal, maar ik kon er in ieder geval een derde blokje nog net op tijd mee maken. Niet datgene wat ik oorspronkelijk bedoeld had, maar wel een derde, dus toch gehaald. Inmiddels is het handwerkboek gelukkig opgestuurd, zodat ik in de toekomst in ieder geval ook de rest van de blokken nog kan maken.

Voor nu maar weer een ander project even op herhaling, die tafelkleed blokken.
Ik was de laatste keer gestopt met 24 blokken. Ik hoop er eind van de maand 40 te hebben.  Door een blessure kan er niet echt veel gewandeld worden de komende weken. Dat wordt dus veel fietsen in Drenthe en hopelijk kan ik dan in de late middag/vroege avond lekker wat aan de blokken werken.

At the end of the week we go camping for two weeks. Because of an injury, we won't go hiking, I have to settle by riding my bike. I will have time to finish another 16 blocks of my table cloth, I hope. So due to elmstreetquilts.one-monthly-goal-august I will have 40 blocks by the end of the month.

Jullie ook weer veel plezier met het uitzoeken van vakantie werkjes.
Groetsels
Spirit




1 opmerking:

  1. The blocks looks so pretty! Thanks for linking up with Elm Street Quilts One Monthly Goal and good luck with your project.

    BeantwoordenVerwijderen