donderdag 3 januari 2019

Decemberdrukte



Poehee, dat zijn drukke maandjes geweest. En gek hè, ik had mijn uitdaging van Elm Street ruim op tijd af, maar door al die drukte (en omdat ik geen herinneringsmailtje had gehad) ben ik glad vergeten mijn resultaat te plaatsen. Eind november dochterlief jarig. En ondanks dat zij 24 werd kan ik me er op één of andere manier niet toe zetten om voor haar verjaardag aan Sinterklaas te denken. Ja, dat vieren wij hier nog vreselijk ouderwets en daarmee wordt december een bijzonder hectische maand.



Pjew, those were a few very busy months.  I finished my goal even before the birthday of my daughter on November 24th, but through all the trouble (and because I did not receive a mail to remember), I totally forgot to show my progress. In the Netherlands we celebrate the birthday of Saint Nicolas on 5 december. On that day he gives all the children gifts. (Just like the Christmasman with Xmas in the rest of the world.) Although  there are no little children around here (yet), we still celebrate it. Along with those presents you always receive a poem in which you hear all the good en bad things from the past year. Great fun to write such poems for each other. And you have to read them out loud ofcourse.



Er zijn weliswaar (nog) geen kleine kinderen maar ieder jaar wordt er lotje getrokken. Suprises maken daar doen we niet aan, want niet iedereen is even creatief, maar lange gedichten moeten er komen. En daarin mag het hele jaar passeren. En dan kan niemand het laten om toch nog voor iedereen een aardigheidje te kopen, dus uiteindelijk ligt er een tafel vol en zijn de grote kindjes net zo uitgelaten als dat ze vroeger waren. En na die 5 december drukte duiken we gewoon aansluitend de kerstdrukte in.




Ik was ruim voor de kerstdagen al vrij en heb zelfs een ontzettend gezellige workshopdag gehad bij Fat Quarters. Veel leuke dingen voor de fijne motoriek aan een verlicht kerstboompje. Niet echt mijn ding en ik moet bekennen dat ik er meer gekletst heb dan gewerkt. Maar alles is mee naar huis gegaan.  Ik was van plan het af te maken voor de kerstspulletjes opgeruimd zouden worden, maar helaas, ik had dus andere prioriteiten.





And right after that,  "Christmas" stress started around here.  I had a lot of free days before X-mas and even visited a very nice Christmas Workshop at Fat Quarters. I only chatted and chatted and forgot all about finishing the project with all the tiny Christmas-hangings. So not even a goal set for Elmstreet in December. Just in my thoughts, I planned to make three blocks. Finally I worked very, very hard that last week before Christmans and even made six! SO I FINISHED MY TOP!!!






Het indienen van de december uitdaging was er namelijk ook bij ingeschoten en de bedoeling was om voor de Dear Daughterquilt  nog wat blokken te maken.  Dat zijn er uiteindelijk dus nog eens zes geweest. Want pfffft, de week voor kerst heb ik nog bijzonder hard gewerkt en nu kan ik dus met trots aankondigen dat de top af is. JOECHEI.




Mine becomes a bit smaller because my daughter does not use it on her bed, nor on the wall. She just want to wrap herself in it on the couch.

De brede randen van het oorspronkelijke ontwerp laat ik vervallen, in overleg.  De quilt komt toch niet op bed en ook niet aan de wand. Ze wil hem gebruiken om lekker op de bank te nestelen. En dan is 1:40 m breed genoeg. In de toekomst past hij ook nog mooi op een éénpersoonsbed.




Great fun as a received a mail last week that elmstreetquilts;one-monthly-goal goes on in 2019.  So a nice way to try to finish the quilting in time.  My goal for January is to finish a back, sandwich the quilt and quilt four blocks of that new quilt.

Het leuke is dus dat ik afgelopen week toch een mailtje ontving omdat de Elmstreet uitdaging gewoon doorgaat. Leuk, extra stimulans om ook het quiltwerk aan die DD quilt op tijd  (voor de bevalling) af te krijgen.  Ik ga dus proberen, de achterkant van de quilt te maken, de quilt te sandwichen en alvast vier blokken te quilten.





Ook Fat Quarters organiseert een driemaandelijkse uitdaging waar ik in het verleden aan mee deed. Toch ook maar weer oppakken, want een echte show en tell is zeker zo leuk en gezellig als alleen op internet showen.

You also have fun with new challenges
Jullie ook weer veel plezier met uitdagingen aangaan.

Groetsels Spirit

1 opmerking:

  1. Your quilt is beautiful! Thanks for linking up with Elm Street quilts One Monthly Goal and good luck with your project.

    BeantwoordenVerwijderen