woensdag 31 maart 2010

Riekie's Ruggensteuntje

Al sinds ik het quiltvirus te pakken heb en op de hoogte ben van mooie acties zoals "Quilts of Love"en de werkzaamheden van stichting Verdanda, loop ik met m'n eigen ideetje rond. De Pink Ribbon stoffen hebben me daarvoor geïnspireerd. Vorig jaar dan eindelijk maar eens die plannen definitief uitgewerkt en een patroon ontworpen voor.... jawel, een ruggensteuntje. Dat wil zeggen een kussensloop van pink ribbon lapjes met eenzelfde patroon. Het sloopje natuurlijk om een kussentje en vergezeld met een brief met tekst en uitleg zodat het niet alleen een letterlijk maar ook een figuurlijk ruggensteuntje kan zijn. Zo schenk ik dat dan aan vrouwen die door borstkanker getroffen zijn. Vrouwen die ik misschien zelf niet ken, maar van wie ik via via verneem dat ze het gevecht aan moeten gaan. Juist op 23 mei heb ik mijn eerste kussentje gemaakt. Want dat was de sterfdag van mijn moeder, Riekie, die dat gevecht te vroeg verloren heeft. Tot op heden heb ik twee kussentje weggegeven en uit de reacties bleek dat de betreffende dames (die ikzelf dus niet ken) er veel steun aan hebben. Misschien toch eens proberen of er een sneeuwbaleffect kan ontstaan en dat er meerdere quilters kussentjes willen maken en schenken. Komt wel .... ooit...


In ieder geval komt hier ook weer het wekelijkse SBS blokje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten