vrijdag 4 november 2016

Terug van weg geweest

Zo, dat is een tijdje geleden. En dan wordt het steeds lastiger om een goede reden te hebben om de draad weer eens op te pakken. Want op zich is het best wel leuk om al de handwerk- en andere activiteiten eens op een rijtje te hebben door middel van een blog.

Afgelopen week is het Samhain geweest, het begin van een Keltisch jaarwiel. Een prima reden dus, wat mij betreft, om te proberen de draad van het bloggen weer eens op te pakken.

En dan laat ik zomaar wat dingen de revue passeren, zoals ze voor mijn voeten/handen komen, dan komen de projectjes van het afgelopen anderhalf jaar vanzelf ook wel ergens aan bod.

Wat me verdrietig stemt is het feit dat ik eigenlijk op zeer korte termijn twee ruggensteuntjes "moet" maken. Doorgaans heb ik er twee, zodat ik er altijd wel één direct kan schenken en dan nog altijd een voorbeeldje thuis heb. Ik heb er pas nog één weg (moeten) geven en nu heb ik weer via via over twee vrouwen gehoord dat ze te dealen hebben met borstkanker. Ondanks dat ik één van hen niet eens persoonlijk ken, wil ik ook haar een hart onder de riem steken door zo'n kussentje voor haar te maken. Dat wordt dus doorwerken, maar dat komt op korte termijn vast wel goed.


Waar ik momenteel ook hard voor aan het werken ben is een winterquilt van Marie Suarez.  Vorig jaar in mijn enthousiasme tegelijk aan een herfst- en winter quilt begonnen en me voorgenomen om alles met de hand te doen. Het vele applicatie-werk zelfs op de "ouderwetse" (lees, tijdrovende en bewerkelijke) manier. Goh, wat heb ik daar inmiddels spijt van. Maar eenmaal begonnen moet ik wel consequent blijven natuurlijk. En eerlijk gezegd, vind ik het wel het mooiste als het eenmaal af is. Dus toch maar even door de zure appel heen bijten voor die laatste loodjes. Bijgaand een fotootje alvast die herfstquilt. In hele andere kleuren dan het oorsponkelijke patroon, maar wel lekker herfstig. Ik bleek genoeg restjes te hebben om daar een mooie quilt van te maken. Die hangt dan ook al vanaf half september aan de muur te pronken. Hopelijk kan die winterquilt ergens in december aan de muur hangen.

Jullie ook veel werkplezier met zelfopgelegde deadlines.

Groetsels
Spirit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten