woensdag 2 mei 2018

Een nieuwe maand, een nieuw project,

Afgelopen najaar, bij een open dag bij Fat Quarters, waren er weer nieuwe quiltjes en andere werkstukken van Marie Suarez te bewonderen. Je weet wel, die van die leuke herfstquilt van een paar blogs geleden. Ja oké, in maanden is het veel langer geleden, maar er is zo terug gescrold. Ohh, zo maar even tussendoor; ik heb toendertijd ook een winterquilt gemaakt, maar die nog nooit laten zien, komt ook nog wel.

Kijk zo chaotisch gaat het nu ook in mijn hoofd.


Maar om even op die open dag terug te komen.... Daar zag ik een ontzettend leuk quiltje voor in de keuken. Allemaal keukengerei, maar helaas weer allemaal fijn applicatiewerk. Niet bepaald mijn favoriet. Maar ik vond het werkje zo leuk, dat ik toch het boek gekocht heb. De kleurtjes uiteraard aangepast aan mijn favoriet PAARS, en dan kan hij ooit in mijn woonkeuken komen te hangen.

Last autumn I found the pattern of a lovely kitchenquilt. I loved it. Although I do not like that fine application work at all, I thought it should be rewarding to finish this beauty.

Ofcourse I wanted to make it in my own favorite color PURPLE. (My kitchen itself is also lavendel.)

After starting very quick and finish 4 of the 16 blocks, the project for the tablecloth came along and whoops. gone the inspiraton for this one.

Thanks to www.elmstreetquilts.com/2018/05/ I will now pick up this project again and hope I will have 9 blocks in total at the end of this month.


Blokje 1

Blokje 2



Als ik nu voor het gemak de blokjes nummer van links naar rechts en van boven naar beneden, heb ik dus totaal 16 blokjes te appliceren en borduren.
Blokje 3
Blokje 4





Ik was er in november heel fanatiek aan begonnen zoals jullie zien. Blokje 1 tot en met 4 netjes af. Maar ja, toen kwam dus dat tafelkleed project ertussendoor.



Lang zitten dubben voor deze maand..... Zal ik verder gaan met mijn tafelkleed, dat schiet nu zo lekker op, of toch een maandje iets anders en verder met mijn keukenquilt. 


 Ik besluit dus dapper te doen en voor het laatste te gaan.

As you can see, there are already 4 blocks ready.



Van de tweede rij(blokje 5 tot en met 8) heb ik al wel het één en ander gedaan, maar nog niks af.

4 Blocks under construction, Yes these are the ones I want to finish this month. And I want to finish a complete new block. (number 9)
Blokje 5

Mijn doel voor de maand mei wordt dus de blokjes 5 tot en met 9 af. Jawel, ook een blokje van een volgende rij, waar ik dus nog helemaal nog niets van gedaan heb. Er moet tenslotte ook nog ergens een nieuw werkje te doen zijn.


Blokje 6






Jullie ook veel succes met het doorbijten van minder leuke projectjes om mee bezig te zijn. Maar de resultaten zijn zo leuk.

Groetsels,

Spirit



Blokje 7
Blokje 8






3 opmerkingen:

  1. Sweet project, subtle colors and cute patterns, it's going to be a beautiful quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very nice! Thanks for linking up with Elm Street Quilts One Monthly Goal and good luck on your project.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw Ineke dat ziet er al leuk uit zeg. Wat goed dat je eraan begonnen bent ondanks de applicaties. En heel origineel haha in het paars.

    BeantwoordenVerwijderen