maandag 4 juni 2018

Mariniers Kompas,

Jaren geleden heb ik in Groningen heel veel felle oranjes en felle groen/blauwen gekocht. Het was me ook meteen duidelijk wat ik daarmee wilde. Mariniers kompassen.

Years ago a bought in Groningen a lot of sparkling oranges en bleu/greens. Ik knew exectly what I wanted to do with them. Mariners compasses.
Already 6

Als geocachers zijnde altijd met coördinaten en kompasrichtingen in de weer, Dan moest zoiets er natuurlijk ook eens van gaan komen. Het basisontwerp ligt ook al een tijdje klaar, maar dan de daadwerkelijk actie.

As geocachers we are always working with coördinates and bearings. So the great design was easily made, but then, the action....




Oef, waarom wil dat nou niet lukken? In de jaren dat ik bij de Quilterij kwam en mee deed aan de Mysteries, werd er elke maand na de opdracht heel getrouw snel het huiswerk voor die maand gemaakt. Dus in theorie zou dat voor mijn quilt ook moeten gelden.




Auch, why is that such a problem? During the years I visited the Quilterij (a quiltshop in my hometown), I took part to the mysteries. A project for one year during which you got monthly homework to do. I was always eager to finish my homework quickly. So it should be possible for my own project.



Het lijkt er echter sterk op dat dit een 12 jaar project gaat worden. Ieder jaar komen er wel één of twee kompassen af, maar dan blijft het weer steken.

It look this is going to be a twelve year project instead. Each year I make one or two compasses and that's it.






Prima project dus voor het maandelijkse doel van juni. Ik durf er maar eentje voor te stellen, aangezien we over vijf dagen al op vakantie gaan en er dus weinig tijd over blijft.  Maar alle beetjes zullen helpen en hopelijk kan ik er in de loop van het jaar nog wel eens eentje maken. Een nummer 7 dus voor juni.






So this is a great project for my monthly goal of June.  I only dare to settle for one new compass, number seven, For I am going on holiday within 5 days, so there is not that much time. But every small bit helps. At least  it grows thanks to Elm Street Quilts, One Monthly Goal, June


Jullie ook weer veel plezier met het bepalen van de richting voor welk project dan ook, maar in ieder geval altijd voorwaarts...

Groetsels,
Spirit

2 opmerkingen:

  1. These blocks are just amazing! Thanks for linking up with Elm Street Quilts One Monthly Goal and good luck with your project.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my those blocks are gorgeous! I love mariner's compass blocks!

    BeantwoordenVerwijderen