maandag 25 juni 2018

Paniek

Na het blogje van vorige keer was ik er helemaal klaar voor. Doos met alle lapjes voor de kompasquilt  naar beneden. En dan maar eens op de PC mijn grote ontwerp opzoeken wat ik dus jaren geleden met EQ7  had ontworpen.

After the blog last time, I was up and ready for the work. I brought the box with all the fabrics for the Compasquilt downstairs to the livingroom. The only thing I needed to do was to search for the big design on my laptop which I made years ago with EQ7.

Nou deed dat programma de laatste jaren al heel irritant en duurde alles ontzettend lang, zodat ik al niet meer graag ermee aan de gang ging. Nu deed het dus helemaal niets meer. Het opstarten duurde zowat een hele middag en als het beginscherm dan verscheen, bleek hij geen enkel ontwerp meer te kennen...

The last years that program was already not working as it should be. It was irritant and everything took al long time, so I was not keen on working with that program at all. Now it even did not started up properly, and after it did, after a whole afternoon, the only thing I saw was the starting page and no designs of me at all.......


Lichtelijk in paniek besloot ik maar geen gekke dingen te doen in de haast en na mijn vakantie eens op mijn gemak te gaan kijken wat er aan de hand was.

Yes, I panicked. I decided not to take hasty actions and give it a try again after my holidays.

Dus na de vakantie nog maar eens proberen en me er uiteindelijk maar bij neergelegd dat ik alles kwijt was. EQ7 toen maar geheel verwijderd en eens opnieuw geïnstalleerd. En gelukkig, alles werkt weer naar behoren, maar mijn ontwerpen was ik kwijt. Gelukkig bleek ik nog eens een afdruk van die Kompasquilt in een word documentje te hebben geplakt. Dus na een middagje was ook de quilt weer opnieuw in EQ7 uitgewerkt.

So after my holiday, I tried again, but no luck at all. I deleted the whole program, I installed it again and yes, the program was working as it should. The only bad thing; I had to accept that all was lost, Luckily enough I once made a printscreen of my design and made a Word document of it. So after another afternoon I had my design in EQ7 again. Pffft.

Dus vorige week moest ik nog met alles beginnen, dacht ik. Heel het patroon werd uitgestald op de vloer. Ja, de meeste achtergrondblokken had ik al klaar en daar zitten dus grote gaten in voor de kompassen, te zijner tijd. Huisgenoten zetten braaf de voeten in de gaten als ze erlangs moeten.  Wat bleek? Ik had al een ontwerpje voor het zevende kompas. Zelfs de patroontjes al uitgeraderd op dat Amerikaanse diepvriespapier.  Dat scheelde al een hele hoop werk. Afgelopen week dus netjes alle lapjes gesneden en volgens de English Paper Piece methode mijn kompas van deze maand gemaakt. En joepie. Nog ruimschoots op tijd af ook nog ondanks alle tegenslag.

So last week I had to start from the beginning I though. I layed the whole pattern on the floor in the livingroom. Yeah, most backgroundblocks are already done, but there are big wholes in, for the compasses, ever,...My housmates are great, they simply step in the wholes when they need to pass.
And what a suprise. I seemed to have already designed the seventh compass, I even made de patterns on vreezerpaper. So I could start to cut the fabrics and start sewing right away. Great! So despite I lost my design and EQ7 was working against me, I finished my goal for one-monthly-goal-june in time.

Jullie ook weer veel plezier met het boven water halen van oude ontwerpen.
Have fun with digging up old patterns.

Groetsels,
Spirit


3 opmerkingen:

  1. This is spectacular! Thanks for linking up with Elm Street Quilts One Monthly Goal and congrats on your finish.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarschijnlijk had EQ7 ruzie met Windows...Heb je in de tussentijd Windows 10 geïnstalleerd? Wat ik zelf altijd doe is mijn projecten apart opslaan...dus niet alleen in EQ zelf, maar ook in een aparte map.

    BeantwoordenVerwijderen