vrijdag 6 juli 2018

Winterklaar?

Leuke titel niet dan, voor de tijd van het jaar waarin de kraaien van het dak vallen van de hitte.
Ready for winter? Nice titel for now, don't you think? We are enjoying a hot summer at the moment.



Tijdje terug al een sjaal gebreid met een ajourpatroon.  Precies op mijn verjaardag (in maart) een workshop daarvoor gehad.

Some time ago I knitted a shawl with ajour. I visited a workshop on my birthday (in March)




In diezelfde periode ook een sjaal gehaakt met wol die ik op de beurs in Zwolle had gekocht. Niets meer mee gedaan uiteraard, de winter was al voorbij.

At the same time I hooked a shawl with yarn I bought on Zwolle. Of course I did not get a chance to use them. Winter was over.

Met kleine bolletjes wol dan eindelijk ook maar eens dat fair isle breien uitgeprobeerd en daar dan hele leuke polswarmers van gemaakt.  Ook nog niet nodig gehad.

With small yarns of wool I finally tried to knit fair isle patterns. Very nice wrist warmers came out of that. But those were also not needed so far.




En toen ik afgelopen maand bij Wolplein rondsnuffelde, bleven er zomaar weer wat bolletjes wol aan mijn vingers hangen. Goh, vreemd hoor. En jawel, voor weer een sjaal. Ik vind hem prachtig worden. Zou dat de kleur zijn?😄

And when I sniffed around at Wolplein a few weeks ago... whoops. Somehow I came home with another few beautiful yarns.  Funny, but yes, another shawl is coming. I adore it. Should it be the color?


En er ligt nog al een mooie paars/groen bol klaar, voor nog een sjaal. Zal best ook nog wel afkomen voor de winter.

And also another yarn is ready for use, a very beautiful purple/dark green. That will become another shawl before winter, I'm sure of that.


Maar ik wil ook weer een doel voor deze maand stellen. Aangezien het werken aan die keukenquilt me het minste trekt, geef ik die maar weer op voor juli.  Al die andere dingen daar werk ik tussen de bedrijven toch wel aan. Maar voor dat applicatiewerk van dat keukenquiltje moet ik blijkbaar echt een stok achter de deur hebben.

But I will also have a new goal for this month. Working on that kitchenquilt, I like the least, so this will be the goal for July again. For the other projects I keep working little bits, but that kitchenquilt is hard for me.

Dankzij one-monthly-goal-july hoop ik deze maand weer drie blokjes verder daarmee te komen.  Zal dus even doorwerken worden, want ook in juli ben ik een weekje weg. Naar Santiago aan het Wad. We gaan de laatste etappes lopen van de Camino der Lage Landen en hopen dan op 25 juli aan te komen in Sint Jacobiparochie.

Thanks to OMG July I hope to make another three blocks this month.

I have not that much time for I also go walking the end of a Camino in the Netherlands. After I walked a part of the Camino to Santiago last September I became a member of the Society of St. James. This year pelgrims can walk a Northern Camino to St Jacobiparochie.  A place in the Netherlands where Dutch people like to start their  (Spanish/real) Camino. And as July 25th is the name day of St. James, a lot of pelgrims will go to St. Jacobiparochie to end the Northern Camino on that day together.

Jullie ook weer veel plezier met een uitzoeken van een nieuw doel en met wandelen, of dat nu een deel van de Camino is of zomaar een rondje in het park dichtbij.

You all have fun with picking a new goal this month and walking, whatever it is, a part of the Camino or just a walk in the parc nearby.


Groetsels,

Spirit



1 opmerking:

  1. Very nice! Thanks for linking up with Elm Street Quilts One Monthly Goal and good luck with your project.

    BeantwoordenVerwijderen