woensdag 2 februari 2011

Imbolc

Gisteren was het Imbolc (feest van het terugkerende licht) en natuurlijk moest er weer een klein quiltje naar het midden van mijn jaarwiel. Dit kaarsje was het eerste miniquiltje van mijn jaarwielquilt. Aan de achterzijde een zogeheten Brigittekruis. Oké, niet van stro maar de vorm komt overeen. 








Het SBS-blokje van deze week had ik vorige week al klaar. Tussen al mijn projecten is dat zo'n heerlijk dankbaar werkje. De totale "opdracht" bestaat immers maar uit één blokje. En dat kan altijd wel tussendoor.




Nog zo'n leuk ideetje waar ik dit jaar aan begonnen ben.... In mei had ik een paar bali-pops batiks gekocht. Eigenlijk om er blokjes van te maken die door de gasten van ons zilveren huwelijksfeest beschreven moesten worden. Een alternatief receptieboek dus. Helaas, kwamen de stoffen telaat binnen (idee kreeg ik namelijk ook pas laat) en de mooie batik-repen bleven liggen.
Tot ik het idee oppakte om er heel veel emmertjes/tumblers van te snijden en daar een lekkere bonte quilt van te maken. Ook dat is zo'n werkje waar je ontzettend vrolijk van wordt. Snijden-Naaien- en tjee, wat groeit dat snel. Leuk hé?

Nog even genieten van de imbolc dagen en voor jullie ook gezellige (ver)lichte dagen....
Groetsels,




Spirit

1 opmerking:

  1. Wat leuk een vingerhoedjes quilt. Staat ook nog op mijn verlanglijst, als ook klosjes quilt.
    Het ziet er al erg mooi uit. Ook je SBS blokje ziet er goed uit. tot donderdag

    groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen