zaterdag 18 februari 2012

Beursbuit

Handwerkbeurs in Zwolle....
Vroegah, toen er nog geen splitsing was van Handwerkbeurs en Kreadoe, ben ik daar diverse malen geweest, toen nog in Utrecht.  Sinds het quiltvirus is toegeslagen, merk ik dat de oude hobby van het handwerken in zijn algemeen weer de kop opsteekt. Maar ja, zo'n beurs zo tijdens de carnaval.... volgend jaar maar eens dan.

Tot ik afgelopen woensdag weer ongenadig door mijn enkel ging. Lopen gaat gelukkig weer redelijk, zeker wanneer eea ingezwachteld zit, maar een hele dag staan en dansen zal er waarschijnijk niet inzitten.  Dochterlief, die in Zwolle, heeft 2 weken geleden haar ov-kaart gebroken, en bij DUO weten ze dus absoluut niet wat klantvriendelijk werken is. ( Of ze beschouwen studenten niet als klanten.) Elk ritje van of naar Zwolle kost haar nu dan ook een lieve duit.

Het idee om dan toch maar naar Zwolle te gaan en haar daar op te pikken was  zo geboren.   Lekker rondgestruind dus en op mijn gemakkie overal lopen neuzen. Heerlijke dag gehad. Het enige wat ik miste was een maatje om al die kraampjes  te bewonderen.  Maar gezien ik de avond op de kamer van mijn dochter zou moeten doorbrengen omdat zij pas na haar werk mee terug kon, was het geen optie om iets met iemand af te spreken. en van Anne-Marie wist ik dat ze al met een andere vriendin zou gaan. Volgend jaar maar iets afspreken dus.

Maar mijn carnavalsgeld heb ik dus lekker op de beurs opgemaakt :-D. Een workshop Tunisch haken gedaan, een workshop wolvilten gedaan en daarmee een mooie sjaal gemaakt, nieuwe messen voor mijn rolmes gekocht, eindelijk eens van die antieke lapjes gekocht om een heerlijk antieke quilt te gaan maken, een pakketje gekocht om een leuke ouderwetse  pop te maken en jawel, ook ik ga proberen sokken te breien. Een boekje, naalden en garen gekocht en op dochter's kamer heb ik al de eerste sok opgezet. Schiet best wel lekker op en ik ben reuze benieuwd of ze gaan passen. Ik brei namelijk behoorlijk strak en heb de dikste naaldjes moeten kopen. Wordt vervolgd.

Jullie ook veel plezier, hetzij met carnaval, hetzij met het vinden van nieuwe uitdagingen op de beurs.
Groetsels,

Spirit.

1 opmerking:

  1. Je bent lekker los gegaan, heerlijk al die verschillende inkopen. Leuk dat je ook sokken gaat breien, heb zelf ook al diverse paren gebreid. Dus als je iets niet snapt, vraag het me gerust.
    Fijn weekend en beterschap met je voet.

    BeantwoordenVerwijderen