zondag 26 februari 2012

Maart-vijzeltjes en antieke bloemen

 De werkjes die ik voor februari gepland had, zijn allemaal klaar en dus heb ik lekker op m'n ooiedooie alvast wat werkjes gedaan die voor maart op het lijstje staan. Ja ik beken, ik ben een lijstjes-mens. Overal maak ik lijstjes van.  Of het nou van quiltwerkjes is, van de huishoudelijke klusjes of van de maaltijden. 


Niet dat ik nou zo'n neuroot ben en dat ik me ook aan die lijstjes houd hoor.  Maar op één of andere manier schept het rust in de bovenkamer en krijg ik overzicht. En dan kan ik tenminste bepalen waar ik me daadwerkelijk voor in wil zetten en waarvan ik denk, "laat maar waaien". 
Je hebt soms zo'n storm in je hoofd dat je van alles en nog wat wil ondernemen en uiteindelijk komt er niets onder je handen vandaan. Op een lijstje kan je tenminste iets afstrepen en zie je dat er wel degelijk naar een doel gewerkt wordt, ook al ligt dat nog zo ver weg.



En om het feit dat er vanaf half december een onafgestreept taakje staat, waarbij ik in de garage de bovenkasten weer eens opnieuw moet sorteren/inrichten, maak ik me dus absoluut niet druk. Komt in het voorjaar wel, als het wat warmer in de garage is. (Waarom heb ik überhaupt dat klusje jaarlijks in december gepland? )Werk ik nu lekker vooruit met mijn handwerkjes.....


Jullie ook veel plezier met het aanleggen van lijstjes waar je je toch niet aanhoudt. :-D.
Groetsels,
Spirit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten